Świetlica
|
Świetlica zapewnia opiekę dzieciom codziennie w następujących godzinach od 7 00 - 8 00 i 10 00 - 16 00.
W trakcie przebywania w świetlicy dzieci mają czas na zajęcia plastyczne, praktyczne, umuzykalniające, czytelnicze, gry i zabawy dydaktyczne, a także czas na odrabianie lekcji i pomoc w wyrównywaniu trudności szkolnych.
NASZYM WYCHOWANKOM OFERUJEMY:
- opiekę wykwalifikowanej kadry pedagogicznej;
- zajęcia rozwijające sprawność manualną i ekspresję twórczą (prace plastyczne: malowanie farbami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, sklejanie, lepienie z plasteliny, masy solnej, inscenizacje oraz zajęcia z elementami dramy);
- zajęcia kształtujące umiejętności wypowiadania się na zadany lub dowolny temat (rozmowy, pogadanki, różnego typu zabawy mające na celu pobudzenie wyobraźni dziecka, rozwój jego słownictwa);
- zajęcia kształtujące umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy (konkursy, quizy, gry dydaktyczne, układanki, zabawy tematyczne);
- zajęcia relaksacyjne;
- zajęcia ćwiczące umiejętności samodzielnego czytania ze zrozumieniem, uważnego słuchania tekstu czytanego przez nauczyciela (czytanie prasy dla dzieci, bajek, baśni, opowiadań);
- gry i zabawy muzyczno-ruchowe, rytmiczne;
- imprezy okolicznościowe;
- zajęcia z wykorzystaniem środków audiowizualnych: oglądanie bajek i programów dla dzieci;
- pomoc przy odrabianiu prac domowych, praca z uczniem słabszym;
- rozwijanie zainteresowań i uzdolnień wychowanków.
W świetlicy realizowane są konkretne treści i formy pracy z dziećmi. Plan roczny, a także plany miesięczne i tygodniowe uwzględniają kalendarz roczny, święta narodowe, szkolne i religijne.
Szczególną uwagę na zajęciach świetlicowych zwracamy na kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie rówieśniczej. Dbamy o wdrożenie dzieci do przestrzegania przyjętych zasad zachowania się oraz reguł gier i zabaw.
Ważne jest także wyrabianie umiejętności nawiązywania kontaktów z kolegami, ćwiczenie umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych, panowania nad emocjami.
|